Antiförkylningstips

Attans. Jag håller på att bli förkyld. Typiskt. Bäst att försöka göra något åt det. Kanske ta en whisky to kill the bacill. Funkar i och för sig inte. Men man kan ju göra ett försök. Till. Eller så kanske jag ska tugga i mig ett par vitlökar. Om det inte funkar mot förkylningen så slipper jag ju i alla fall vampyrer. Och alla andra också för den delen. 
 
Jag skulle ju också kunna leta upp den där dvd-skivan jag har här hemma någonstans. Och titta på det där programmet. Det borde kunna hjälpa. För det står ju på fodralet att det är ett antivirusprogram. Och om inte det heller funkar. Då vet jag faktiskt inte vad jag ska göra.
 
Så nu är det nog dags för ännu en tävling. Jag efterlyser finfina fyndiga tips på hur man stoppar en förkylning. Det kan jag behöva. Så kom igen nu. Tipstipstips.
 
 
#1 - - Lina :

ESBERITOX!! Naturläkemedel. Finns på apoteket. Eller det där "blomvattnet" chisan eller vad det heter.Eller: Ingefärsvatten dvs färsk ingefära, honung & citron i varmt vatten. Eller kanske 3 glas vin & choklad! Krya på dig! ;-D

Svar: Tack för många tips! Det sista lät mest lockande, även om jag misstänker att det inte är det mest verksamma :). Esberitox hade jag glömt bort, tror t.o.m att jag har en låda någonstans! Ska genast gå och leta!
mutti / Cecilia Klöfverskjöld Nyberg