I adventans tider

Här går jag och adventar. Det har jag gjort hela dagen. För den som adventar på något gott. Adventar aldrig för mycket. 
 
Jag tycker nämligen om att smyga in julen så här vid första advent. Det ska liksom bara bli lite julaning. Om ni förstår vad jag menar. Så här till exempel:
 
 
Bara en aaaaningens julkänsla. Inga tomtar. Bara lite småadventigt. Ja och så var det ju adventsljusstaken också. Som ju är ganska julig trots allt. Några små röda äpplen blev det i och för sig. Och javisstja. En röd duk också. Men nu får det väl räcka. Vi skulle ju bara smyga in julen. Inget mer julrött nu.
 
 
Jamen asså. Tomteluvorna på stolarna är väl inte direkt julröda. Mer luvröda. Om ni förstår vad jag menar. Det är väl inte så farligt. Och vem har sagt att det är tomteluvor. Det är väl helt enkelt vanliga stolsluvor bara. Även stolar kan frysa på vintern. Har jag hört.
 
 
Och ja. Det kanske jag har. Bytt till julgardiner. För de råkade ju synas i bild där bakom bordet. Men några tomtar blir det inte. Sådeså. 
 
 
Attans.