Soffockupanter

Jag gillar vår soffa. Den är stor, fin och mjuk. Som en mage i semestertider. Den har egentligen bara en dålig sida. Undersidan. Den befinner sig nämligen alldeles för nära golvet. Och nu var det uppenbarligen alltför länge sedan som vi rensade rent området under soffan från diverse småprylar som tagit sig in för att ockupera denna förträffliga och insynsskyddade golvyta. 
 
Nu tycker ju jag att de familjemedlemmar som ansvarar för de små ockupantprylarna också är de som ska ansvara för att hålla rent under soffan. Och det ser man ju. Vilka som är de största skurkarna. Det är även dessa små skurkar som gjort sig skyldiga till kidnappning av bland annat min nagelfil, Saras läppcerat, en finfin oöppnad tablettask full med små röda sega apor samt en av de största dammråttorna jag har skådat. 
 
 
 
Så jag visade helt enkelt de små lurviga skurkarna dagens skörd och bad dem se till att hålla ordning under soffan i fortsättningen. Vilket gick sisådär kan man väl säga. De högg in på leksakshögen direkt och det tog inte ens enochenhalv sekund innan åtminstone två möss, en bjällerboll och en pinne åkte tillbaka in under soffan.
 
 
Håhåjaja. Det är tur att ni är så söta. Ja katterna också förstås.