Restid och tidsresa

Tycker du att du har lång resväg till jobbet? Vad tar det, en halvtimme? En timme? Enochenhalv? Jag säger bara en sak. Det. Är. Ingenting.
 
När jag ska till jobbet på måndag så har jag så lång resväg att jag måste jag åka hemifrån redan på söndag. Eftermiddag. Och då är jag inte framme förrän på måndag. Eftermiddag. Det kan man kalla lång resväg. Sugpådendu.
 
Jag ska nämligen jobba i Malaysia från och med måndag. I Kuala Lumpur. Eller KL som vi säger. Vi kualalumpaner. Det ska bli spännande. Jag har aldrig varit där. Men jag har hört att de är rätt långt före oss i utvecklingen. Ungefär sex timmar. Och mycket hinner ju utvecklas på sex timmar. Så här i IT-branschen.
 
När jag är där så kommer jag alltså att upptäcka saker sex timmar före er. Innan det ens har hänt här. Vilket innebär oanade möjligheter. Så vi gör så här. När något händer så slänger jag mig på bloggen och berättar det. Då kan ni läsa det direkt och så kommer ni att veta vad som har hänt ungefär femochenhalv timme innan det ens har hänt. Det blir ju som om ni vet vad som kommer att hända i framtiden. Jösses. Så spännande vi ska ha det.
 
I alla fall i två veckor. För sen måste jag åka tillbaka i tiden igen. Och jobba här i gamla Stockholm igen. Eller SH som vi säger. Vi tidsresenärer.
 
Framtidsutsikt