Diagnoser

De senaste dagarna har jag fått två diagnoser.
 
Ett. Jag har FFH. Förkylning Från Helvetet. Den är nu dock på tillbakagång. Och har kräftat sig ner till FFF. Förkylning Från Fjuckby. Om den har blivit en FFV imorgon bitti så går jag till jobbet. Förkylning FrånVarande.
 
Två. Jag är HSP. Nej. Inte HSB. Det är ju för jissenamn en bostadsförening. Och nej. Inte HPV heller. Suck. Det är ett virus. Och även om många säkert tycker att jag är lika irriterande som ett virus. Så är jag inte det. Ett virus alltså. Irriterande kan jag säkert vara. Mähähä.
 
HSP betyder att man är en Highly Sensetive Person. Högkänslig. Det betyder att min tröskel för att ta emot sinnesintryck från omvärlden är lika låg som en nertrampad mattkant. Det betyder också att jag har "ett rikt och invecklat inre liv". Jo det kan man säga. Det är ett sabla liv där inne ibland. Men mest högljudda diskussioner. Aldrig några handgripligheter. 
 
Det är ju trevligt att veta att vi är flera också. För det är tydligen cirka tjugo procent av oss alla här på jorden som är HSP. Kanske du är det också? Testa här så får du se. Om du svarar ja på mer än tolv av frågorna så får du vara med i min klubb. Då får du en klubbnål. Men eftersom vi är högkänsliga så tål vi inte vassa nålar. Därför har vi bara en klubb. Utan nål. Men ändå. 
 
Jaha. Så nu vet ni det. Också. Så går det när någon som har ett invecklat inre liv vecklar ut det. Men jag bjuder på det.
 
 Hm...kanske skulle vara något för en känslig rackare som mig.
Om de finns i blått.