Födelsedagsdag

Idag blev min käre man ett helt år äldre än mig. Men som tur är så gillar jag äldre män. I alla fall i två och en halv månad till. Trots sin aktningsvärda ålder så önskade sig födelsedagsbarnet pannkakor till middag. Fyrtio pannkakor och en styck tårta senare sitter vi nu här och jäser. Till dubbel storlek i cirka fyrtio minuter. 
 
I present från sina fyra finfina barn fick Stefan ett silverhalsband med alla namnen ingraverade. På barnen alltså. Inte på hans gamla klasskamrater från högstadiet. Eller så. Det skulle ju vara jättekonstigt. Det är hur som helst ett finfint sätt att alltid ha sina barn närvarande i trakterna kring halsgrop och hjärta.
 
Från mig fick han ett turistvisum till Stockholm i form en hotellnatt i City för två samt valfria turistattraktioner i huvudstaden under ett dygn. Naturligtvis får Stefan själv välja vem som ska följa med honom. Och naturligtvis är det valbara utbudet något begränsat. Till mig.
 
 
 Grattis Älskling!