Känd från teve

Min tid som gräsänka var en kort och intensiv period i mitt liv. Fem timmar ungefär. Nu är det hur som helst slut med det. Jag är ogräsänka igen. Och gräset är klippt kan man säga. Eller rökt. Beror på hur roligt man vill ha det. 
 
Så ikväll när jag kom hem var familjen hemma och Johanna stod vid spisen och lagade middagsmat. Himla trevligt. Tror bestämt att mina barn curlar mig. Efter middagen var det dags för övningskörning en stund. Så övningskörarläraren och övningskörareleverna gav sig iväg. I min bil. Och ropade till mig att jag kan väl plocka undan och stoppa in resterna i kylen. Jag som gillar burkar så sabla mycket. Hrmf. Tydligen så curlar de mig inte tillräckligt mycket. Måste nog göra någonting åt det. 
 
Nu sitter jag här i min ensamhet igen. I min fåtölj. Resterna är undanplockade. Och Masterchef är på teve. För det är tydligen ett program i min smak. Säger de. I varje reklampaus faktiskt. "Mutti, passionerad sponsor av Masterchef". Så nu har man liksom gått och blivit berömd. Kanske får en massa nya läsare nu. Himla spännande. Fast en sak fattar jag inte. Varför visar de en burk krossade tomater varje gång? 
 
Nämen vad gulligt! De har döpt den efter mig!