Skärpningsdags

Jag har förändrats. Efter exakt fyra veckors semester är jag mig inte riktigt lik. Ta min inre tupp till exempel. Den gal inte alls vid sexsnåret längre. Den är snarare helt medvetslös vid den tiden. Först vid halv tio börjar den ge försiktiga små hesa galningar ifrån sig.
 
Min inre John Blund likaså. Han har definitivt tagit någon typ av uppåttjack. Börjar inte slänga stjärnsand omkring sig förrän efter midnatt. Kanske beroende på tuppens ogalenskap. Eller så beror tuppens trötthet på herr Blunds sena vanor. Nåja. Det är inte lätt att vet vad som kom först. Hönan eller ägget. Eller tuppen.
 
Sen har semesterlivets vådliga leverne även påverkat mitt midjemått. Som nu både har kommit ikapp och gått förbi mitt rumpmått. Ser ut som en muffins ungefär. Muffinsmutti. Dessutom har mitt hår gått från att se ut som Plupp i motvind. Alltså lite ostyrigt men ändå en frisyr där håstråna i stort drar åt samma håll. Till Plupp i tornado. Helt out of control. 
 
Så nu har jag tre dagar på mig. Att ge min intre tupp på nöten. Att skicka herr Blund på rehab. Att byta muffinsmutti mot päronmutti. Och att kamma till mig. Helt enkelt. 
 
Ja ungefär så här ser jag ut nu. Plupp plupp.