Streckgumma

Dagens busstreck. Köpte två kartonger med kattsand trots att man för ett fantastiskt-billigt-endast-idag-pris om endast sextionio kronor bara fick köpa en. Om jag har katt? Nej.
 
Dagens bindestreck. Fantastiskt-billigt-endast-idag-pris.
 
Dagens tantstreck. Var tvungen att byta upp mig till plus två komma noll i läsglasögon. Är tydligen lika skumögd som en skumtomte.
 
Dagens shoppingstreck. Både Bromma Blocks och Barkarby inom loppet av några timmar. Medförde också dagens svettstreck. Dunjacka + shopping = fuktskada. Endast två julklappar kvar nu.
 
Dagens tankestreck. Att blåsa ut värmeljus är tydligen lika farligt som passiv rökning. Såsom ansvarig förälder så här i juletider - är det då bättre att jag suger ut värmeljusen? I så fall - kan jag då själv bli beroende av värmeljus? I så fall - om jag suger i mig ett och ett halvt paket värmeljus om dagen i tre års tid innan jag bestämmer mig för att avsluta mitt värmeljusmissbruk, kommer det då att finnas värmeljuslågetuggummi med banansmak som underlättar för mig att sluta? I så fall - då tänker jag fortsätta att blåsa ut värmeljusen. För jag hatar banansmak.
 
Snart dags för utsugning