Hemutredning

I bloggar brukar man ofta se vackra heminredningsbilder. Och det här är ju en blogg. Så nu tänker jag också visa några bilder från mitt hem. Hur det ser ut. Hemutredning.
 
 
Här har vi till att börja med en klassisk pelargon med klassiska kopparprylar i ett klassiskt köksfönster. Börjar bra. Någorlunda normalt. Och klassiskt.
 
 
Mm. Nu börjar röran titta fram en smula. Återvinningen svämmar över. Tomburkar och kartonger på väg att inta köket.
 
 
 
Fler smulor som tittar fram. Och ligger kvar. Från min frukost. Ajabaja mutti.
 
 
Min flodhäst. Den är alltid glad. Tror dock den är hög på något. Flumhäst.
 
 
Hallen. Ser väl ganska snyggt och städat ut. Just precis inom den här kvadratmetern i alla fall. Eller kanske kvadratsjuttiofemcentimetern. Högst.
 
 
En bit hallgolv. Det är det där bruna som syns mellan skorna.
 
 
Ser väl tämligen hyfsat ut på den här lilla fläcken också. Inga kärleksbrev i posthållaren. Ännu. Trots att den stått där i säkert ett år. Snyft. Skorna hade jag när jag var liten. De står fortfarande kvar i hallen. Jo. Jag vet. Är urusel på att plocka undan efter mig.
 
 
Den här bänken var det meningen att man skulle kunna sitta på. Kunna hänga lite i hallen. Inte undra på att det ser städat ut på klädhängarsjuttiofemcentimetern. När alla jackor, väskor och schalar ligger här. Man kanske kan sitta på klädhängaren istället. Eller i alla fall hänga.
 
 
Utsikt från en schäslong som man kan chilla i. Om man tittar till vänster. Tittar man till höger har man ingen utsikt. Då får man insikt. I att det är dags att städa vardagsrummet.
 
 
Kaossamling på TV-bänken. Familjen Nyberg i lera förfasas över sina oordningssamma grannar Mobilen, Klockan och Tändarna.
 
 
Aha. Var det därför posthållaren i hallen var tom. Inga kärleksbrev dock. Endast oorganiserad pappershög på matbordet i vardagsrummet. Står Stefan på översta pappret. Då är regeln att det gäller hela högen. Bäst att fixa den älskling. Och nej. Jag har inte bytt ut det översta pappret från ett med mitt namn på till ett med ditt. Inte alls. Mähähä.
 
 
Bokskog
 
 
Bord bredvid fåtöljen. Där jag satt och tittade på Let's dance. Ett ljus. Ett påskägg med godis. Ett vinglas. En melonskiveskalbit. Ett par glasögon. En digipass. En Pettson & Findus dataspelsskiva. Fråga mig inte vad de där två sista sakerna gör där. Det andra har jag helt enkelt inte städat bort ännu. Sa ju att jag är dålig på att plocka undan efter mig. Sa ju inte vilken fredag jag satt där och tittade på Let's dance. Hrmf.
 
 
Slagfält efter kuddkrig. Eller en helt vanlig soffa. Hemma hos en helt vanlig mutti.
 
 
Och i gungstolen sitter Frank. Varför Frances sitter med röven uppåt vet jag dock inte. Vill inte veta. Suck. Får. 
 
 
Hög med ren tvätt i tvättstugan. Är det konstigt att man är sen på morgonen ibland när man måste leta efter strumpor i den här högen? Nä. Det är det inte. Jag hatar tvätthögar. Tänkte ta en bild på smutstvätten också. Men bara en bild av den skulle förmodligen klassas som sanitär olägenhet. Eller förargelseväckande beteende. 
 
 
Jaha. Det var det. Nu vet ni. Hur utochinredningen ser ut här hemma. Lite uppochner. Och bakochfram. Men jag trivs rätt bra ändå. Passar mig liksom. Med flumhästar, pelargoner och olydiga får. Det är egentligen bara tvätthögarna jag hatar. Så det ska jag göra nu. Avliva några tvätthögar. Ses imorgon!