Alternativa träningsmetoder

På landet har vi en fru Grävling under huset. Här hemma har vi en herr Grävling bredvid huset. Eller två rättare sagt. Bröderna Grävling. Det är min käre man och hans bror som bestämt sig för att variera träningen lite. Och förena nytta med nytta. Det vill säga träning med grävning.
 
Så när jag kom hem från jobbet var det tidigare endast påbörjade dräneringsdiket ett av de djupaste dräneringsdiken jag någonsin sett.  Fortsätter ni så blir det vallgrav. Vilket förresten vore fantastiskt! Tänk att ha en vallgrav runt huset. Fylld med vatten. Och pirayor. Eller krokodiler. Ingen liten sketen guldfiskdamm här inte. Och tänk så praktiskt. Man slipper säkert både kissande katter, elabonnemangskrängare och andra snyltande snokare. Moahaha. Vallgrav. Det är en vallgrav jag vill ha. (Sagt med elakt leende och gnuggande händer.)  Fast det förstås. Det kommer inte direkt att lösa vårt fuktproblem. Det blir liksom inte så bra dränerat då. Med vatten och krokodiler runt huset. Blir nog singel istället för vatten i min vallgrav. Trots allt. Får väl ställa ut några trädgårdstomtar och miniväderkvarnar runt huset istället. Hu ja. Alltid skrämmer det någon.  
 
Sen är det så här käre man. Att jag har fler bra träningsuppslag till dig. Mer en inomhusaktivitet kanske. Något som skulle göra mig mycket mycket nöjd. (Sagt med ljuvt leende och gnuggande händer.) Och bra träning är det ju verkligen. Speciellt om man håller på länge. För det vill jag gärna. Man blir ju liksom alldeles varm och svettig. Av att dammsuga. Mycket bra träning. Finfin träning. För både armar, bål och ben. Och vi har ju två stycken. Så brorsan din är välkommen han också.
 
De som gräver en grop åt andra. Får en glad fru och svägerska.