Halv heltidare

Förra veckan var min första femdagars arbetsvecka på åtta år. Och vet ni. Jag överlevde. Var inte alls heldöd på fredagskvällen som jag trodde. Inte ens halvdöd. På sin höjd kvartsdöd.

Denna vecka är jag dock onsdagsledig. För jag har bara gått upp på heltid till hälften. Alltså varannan vecka. Jag är numera nittioprocentig. Mittemellan Strohrom och läkarsprit.

Imorgon ska jag tillbringa några timmar av min lediga dag med ett uppdrag som har alla möjligheter att sluta med succé. Eller med total katasmurf. Jag har nämligen beställt en ny display till Saras Ipod Touch, som jag ska montera. Orsaken till detta är inte bara att jag tycker det är roligt att plocka isär saker och (eventuellt kunna) sätta ihop dem igen, utan att hennes nuvarande display är helt spräckt. Efter en kortare luftfärd som fick ett bryskt slut på ett tämligen hårt golv.

Denna nya display beställde jag från Kina via England. På Ebay. Två dagar senare fanns den att hämta ut som rekommenderat brev. Tvåhundrasextio spänn. Original? Nä. Skulle inte tro det.

Morgonsdagens lilla mission (nej inte "mischoon" på svenska som ju för jestanes mer har med någon typ av religiöst budskap att göra, utan "misjön" som är mer amerikanskt coolt och passar bättre för mitt uppdrag) kan sluta med en totalt-isärplockad-och-aldrig-mer-vid-medvetande-Ipod (ni skulle bara se instruktionsfilmen) eller en Ipod i skick som ny. Fast delvis kinesisk. Men det var den väl innan också antar jag. Fast originalkinesisk. Nu blir den piratkopiekinesisk.

Hur som helst. Vi får se hur det slutar. Jag lovar att återkomma med en rapport. Wuhu. Spännande va?


Ja, där är den. Den lille rackaren. Om monteringen lyckas kan Sara
fortsätta att använda den till
音乐 och 小游戏.

(Hundra spänn på att åtminstone en av er som läser detta går in på Google Translate)

(Men nu vill du väl inte göra det bara för att jag sa så)

(Så låt bli då)

(Men visst är du lite nyfiken ändå?)

(Mähähä)