Energikostnader

Känner att energin är på väg tillbaka. Skönt. Men dyrt. Skulle det kunna bli. Jag har nämligen suttit i soffan och och bläddrat i inredningstidningar i flera dagar. Nu när energin återvänder kommer därför även lusten att göra om allting här hemma. Skulle alltså kunna bli dyrt.

Men du kan slappna av Stefan. Numera gör jag inte allt som jag har lust att göra. Har ju lärt mig med tiden. Jag ska inte släpa med dig till IKEA. Igen. Vi har ju precis sorterat ut en massa grejer som ska slängas, skänkas och säljas. Inte ska jag köpa mer saker då. Nej, nej, jag lovar. Jag har bytt strategi nu. 

Vi gör det bästa av det vi har istället. Toppen på julgranen kan vi plantera i en kruka och ha som växt i vardagsrummet. Med lite pynt och paljetter kan en tom toarulle bli en underbar prydnad på fönsterbänken. En trasig T-shirt kan med nål och tråd få nytt liv som badrumsmatta. Som husets lille elektriker skulle jag kunna fixa en ny golvlampa till vardagsrummet av endast en gardinstång och en kakburk. 

Kanske tycker du nu, Stefan, att det är bättre att köpa nya grejer på IKEA. Att det skulle bli lite... finare. Inte för min skull. Inte alls. Men om du verkligen vill så. Tvinga med mig till IKEA så fixar vi väl det då.